Mitt brev till er

Jag skriver detta brev för att informera er om min plötsliga frånvaro.
Livet förändrades dramatiskt den 3 augusti 2009 då min underbara dotter Thea kom till världen. Thea föddes fem veckor för tidigt genom ett akut kejsarsnitt. Detta på grund av att Theas hjärta slog oregelbundet och väldigt snabbt. Väl ute i den stora världen så konstaterade läkarna att Thea har ett allvarligt hjärtfel ”Kaotisk förmaks takykardi”.
Efter några väldigt långa timmar bestämde läkarna i Falun att Thea måste förflyttas via helikopter till Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg där en av världens bästa hjärtsjukvård finns. Vi har varit i Göteborg sedan den 3 aug nu och vi vet inte när vi får komma hem.
Att se sin dotter kämpa för sitt liv är något jag inte vill uppleva igen. Jag har trott att jag har kunnat förstå hur familjer har upplevt och hur det är att leva med ett allvarligt sjukt barn eller ett barn med funktionshinder.  Jag inser nu att jag inte har varit i närheten av dessa upplevelser.  Att träffa familjer i samma situation och som har gått igenom det vi gör ger oss enorm styrka och mod att kämpa vidare.
Jag vet tyvärr inte när jag återgår i tjänst igen. Just nu kämpar vi för att vår dotter ska överleva och att vi kan komma hem och bli en familj.
Familjen kommer alltid i första hand vilket jag vet att ni förstår. VH assistans har vidtagit åtgärder för att säkerställa vårt uppdrag som arbetsgivare och assistanssamordnare under tiden jag ej är arbetsförd.  Jag hoppas att ni alla har överseende med det som har hänt och att vi ses snart igen. Jag saknar er alla!
Jag skriver detta brev för att informera er om min plötsliga frånvaro.
Livet förändrades dramatiskt den 3 augusti 2009 då min underbara dotter Thea kom till världen. Thea föddes fem veckor för tidigt genom ett akut kejsarsnitt. Detta på grund av att Theas hjärta slog oregelbundet och väldigt snabbt. Väl ute i den stora världen så konstaterade läkarna att Thea har ett allvarligt hjärtfel ”Kaotisk förmaks takykardi”.
Efter några väldigt långa timmar bestämde läkarna i Falun att Thea måste förflyttas via helikopter till Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg där en av världens bästa hjärtsjukvård finns. Vi har varit i Göteborg sedan den 3 aug nu och vi vet inte när vi får komma hem.
Att se sin dotter kämpa för sitt liv är något jag inte vill uppleva igen. Jag har trott att jag har kunnat förstå hur familjer har upplevt och hur det är att leva med ett allvarligt sjukt barn eller ett barn med funktionshinder.  Jag inser nu att jag inte har varit i närheten av dessa upplevelser.  Att träffa familjer i samma situation och som har gått igenom det vi gör ger oss enorm styrka och mod att kämpa vidare.
Jag vet tyvärr inte när jag återgår i tjänst igen. Just nu kämpar vi för att vår dotter ska överleva och att vi kan komma hem och bli en familj.
Familjen kommer alltid i första hand vilket jag vet att ni förstår. VH assistans har vidtagit åtgärder för att säkerställa vårt uppdrag som arbetsgivare och assistanssamordnare under tiden jag ej är arbetsförd.  Jag hoppas att ni alla har överseende med det som har hänt och att vi ses snart igen. Jag saknar er alla!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Mats!

Tänker på dig och din familj.



Din kollega i Norrland

2009-10-19 @ 17:31:35
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Hej goaste lilla gännget!

Er lilla Thea är helt underbar. Klart ni ska vara med henne. Sänder er alla de varmaste tankar och önskar er mycket styrka i er jobbiga situation.

Ni fixar det här!

Varma Kramar från

Krille, Patrik och Carina

2009-10-19 @ 22:13:45
Postat av: Karina & Andreas

Kramar till hela familjen.....

Klart att ni skall vara med er lilla Thea.....

Skickar här varma tankar & kramar till er....

Ni kommer att fixa detta... Kämpa på......

Kramar från Andreas & Karina

2009-10-20 @ 14:58:37
Postat av: Pelle

Hej Mats

Sänder en hälsning från oss här i Mälby i Hedåker,vi alla tänker på dig och familjen.Var med din familj.



Pelle,Ingvar,Lars-Erik och Inger

2009-10-20 @ 16:20:42
Postat av: Caroline

Hej Mats! Jag tänker på Er och saknar dig på jobbet, men självklart skall du vara hos din familj. Du finns dagligen i våra tankar… Vad söt er dotter Thea är Kram Caroline

2009-10-21 @ 00:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0