Barnvagnsfrågan!

Jag har så många tankar om hur jag ska lösa det praktiska hem med vår underbara dotter. Jag ska nog köpa mig en Segway och anpassa den så jag kan köra barnvagnen framför mig. Segwayen ger mig även möjlighet att gå på promenader med min sambo på ett friare sätt. Blir inte lika beroende av hjälp om det dyker upp backar där jag får kämpa ihjäl mig för att ta mig upp. Har även en tanke om vilken barnvagn som skulle passa. Har tittat på en Chariot CX 1, se: [ http://www.chariot.eu/ ]http://www.chariot.eu/
En CX1 har alla de möjligheter som jag är ute efter. Man kan ha den som cykel kärra, byta ut hjulen till skidor för att dra den lättar i snö och byta ut framhjulen till ett stort om man vill att den ska bli mer stabil. Den perfekta barnvagnen enligt mig =). Den har alla möjligheter till att göra mig och min dotter mer oberoende av hjälp. Att klara mig så mycket som möjligt själv och att känna frihetskänslan är jätte viktigt tycker jag. I hela mitt liv så har jag sett möjligheterna i stället för begränsningarna. Ett tankesätt som ger mig styrka =)
Om det är någon som har erfarenhet av att vara förälder och sitter i rullstol så får ni gärna komma med tipps och råd =)
Idag var en bra dag för oss här i Göteborg. Min dotters läkare var på jätte bra humör på grund av att Thea är så stabil i sin hjärtrytm. Jippi! Behandlingen ger resultat =). Så skönt när Thea mår bra. Vi ser hemresan närma sig =). Vilket gör oss väldigt glada men samtidigt så känns det lite skrämmande att lämna tryggheten här nere. Det går nog bra =)
Jag har så många tankar om hur jag ska lösa det praktiska hem med vår underbara dotter. Jag ska nog köpa mig en Segway och anpassa den så jag kan köra barnvagnen framför mig. Segwayen ger mig även möjlighet att gå på promenader med min sambo på ett friare sätt. Blir inte lika beroende av hjälp om det dyker upp backar där jag får kämpa ihjäl mig för att ta mig upp. Har även en tanke om vilken barnvagn som skulle passa. Har tittat på en Chariot CX 1
En CX1 har alla de möjligheter som jag är ute efter. Man kan ha den som cykelkärra, byta ut hjulen till skidor för att dra den lättar i snö och byta ut framhjulen till ett stort om man vill att den ska bli mer stabil. Den perfekta barnvagnen enligt mig =). Den har alla möjligheter till att göra mig och min dotter mer oberoende av hjälp. Att klara mig så mycket som möjligt själv och att känna frihetskänslan är jätteviktigt tycker jag. I hela mitt liv så har jag sett möjligheterna i stället för begränsningarna. Ett tankesätt som ger mig styrka =)
Om det är någon som har erfarenhet av att vara förälder och sitter i rullstol så får ni gärna komma med tipps och råd =)
Idag var en bra dag för oss här i Göteborg. Min dotters läkare var på jättebra humör på grund av att Thea är så stabil i sin hjärtrytm. Jippi! Behandlingen ger resultat. =) Så skönt när Thea mår bra. Vi ser hemresan närma sig. =) Vilket gör oss väldigt glada men samtidigt så känns det lite skrämmande att lämna tryggheten här nere. Det går nog bra. =)

Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

ÅÅÅ vad jag blir glad när jag läser din blogg, särskilt det du skriver på slutet om att Thea fått en medicin som verkar funka för henne. Underbart! Kan också känna igen mig i er rädsla inför att komma hem. Det kommer att gå bra!!!!

Blir lite "full i skratt" när jag läser högre upp. Tyyyypiskt killar s att hitta smarta saker som funkar medan vi tjejer ser på helt andra grejer. Har ju själv ingen erfarenhet från att hitta vagn som funkar med rullstol men är helt säker på att du, Mats, hittar lösningen med stort L. Du är ju så "hittepåig" du. Stora kramar till hela familjen!

2009-10-28 @ 19:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0