Veckan som gått!

Sista dagen för konferens idag, det har varit en späckad vecka som gett otroligt mycket nyttig kunskap, insikt och verktyg för att kunna göra ett bra jobb. Dessutom har det varit fantastiskt roligt att träffa mina nya kolleger Fredrik, Eva & Embla som är nya regionchefer i Umeå och Göteborg. De är alla drivna, positiva och extremt kompetenta människor som kommer göra ett kanonjobb i sina respektive regioner!

Mitt senaste inlägg skrevs alltså med andan i halsen inför det som komma skulle, nämligen ut på rullstolsåkning.
Vi skulle alltså åka igenom några affärer, ta ut pengar, posta ett brev och åka buss. Det var verkligen en upplevelse att ge sig ut på stan i rullstol. Jag tycker nog att vi, nybörjare som vi trots allt var, skötte oss bra där ute. Mest glädjande var nog den service vi fick när det var dags för att resa med buss. En otroligt service-minded busschaufför hjälpte oss på och av bussen och gav oss framförallt ett väldigt trevligt bemötande. Dock är processen en aning annorlunda mot vad man är van vid, att bara kliva på och betala, och jag kan tänka mig att när det är mycket folk, stressad chaufför osv så kan det vara helt annorlunda, även om man givetvis hoppas och vill tro att alla gör ett lika gott jobb som chauffören som körde oss!

"Hjulaftonen" avslutades sedan uppe på Lugnet där vi spelade s k fläskboll, en bollsport som är anpassad för olika grader av funktionshinder. Detta kostade, såhär några dagar efteråt, en skaplig träningsvärk i axlar/&rygg, men det var det givetvis värt för att få vara i det vinnande laget! :)

Trevlig helg!

Lars instruerar i Fläskbollens ädla konst!

Embla & Eva laddar för bollsport!

Ovan: Lars instruerar i "The noble art of Fläskboll". Deltagarna lyssnar mer eller mindre uppmärksamt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0