Monday delight!

Måndag igen, och sängen var sådär skön som den bara kan vara en måndag morgon när klockan ringer! Men såhär efter en kopp kaffe så börjar jag känna mig pigg och alert och redo för att ta itu med vilka utmaningar dagen kan tänkas erbjuda.


En vecka som dominerats av kundbesök har ju lagt till handlingarna, och det blev precis så givande som jag hade hoppats och trott på förhand. Saker faller på plats på ett helt annat sätt när man är där ute i verkligheten, träffar och pratar med er kunder. Och med anledning av detta vill jag passa på att tacka alla er som jag hittills besökt, både kunder och assistenter för ett fantastiskt bra mottagande, trevliga och givande samtal och en bra bild av er situation.


En sak som verkligen gjort mig glad när jag varit ute är med det engagemang, den välvilja och det ansvarstagande jag hör er assistenter tala om både er arbetssituation och framförallt kundens livssituation. Hur ni aldrig lite lagom oengagerat rycker på axlarna och konstaterar att ”det är som det är” utan istället lägger ner energi och engagemang. Att ni inte bara konstaterar att något inte fungerar, utan att ni pekar på det som inte fungerar och kommer med givande förslag till lösningar. Medarbetare som ni gör mitt jobb så mycket enklare!


Även den kommande veckan kommer att ha lite tema:kundbesök över sig, dock något lugnare än den förra. Även mycket annat står på schemat, och ibland önskar man faktiskt att en arbetsdag kunde gå lite långsammare. På lördag är det dags för julbord, vilket ska bli trevligt men just nu är något av ett stressmoment. Dock är känslan äntligen att vi här på kontoret är ”on top of things” och att maten ska stå på bordet när det är dags.


Nu åter till verkligheten och dagens bestyr!

//Daniel


Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för trevlig läsning! Men det var ett tag sen det skrevs. MERA inlägg!

2009-12-14 @ 13:46:55
Postat av: Daniel

Jag böjer mitt huvud i skam, ber om absolution och lovar bot och bättring på bloggfrekvensen! :)

2009-12-14 @ 15:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0